خرید اره برقی و اره زنجیری باغبانی
نوشته شده توسط : وکیل مهاجرت

اره برقی شارژی باغبانی با نام هایی مانند اره برقی ، اره برقی ، اره بنزینی ، اره بی سیم شناخته می شوند. این ابزار ابزاری کاربردی در باغبانی و مناطق سبز شهری و شهری است. به طور کلی ، ساختار این محصول متشکل از یک موتور (برقی بنزینی) است ، یک زنجیره دندانه ریز که به دور یک ورق فلزی به نام چکش می چرخد. سیستم عامل این اره ها به گونه ای است که گشتاور تولید شده توسط موتور به زنجیر وارد می شود و زنجیر به دور اره می چرخد.یکی از اساسی ترین پارامترها هنگام خرید اره برقی ، طول اره است. باید در نظر داشته باشیم که طول متوسط ​​تیغه حداقل 5 سانتی متر بیشتر از درختان و ساقه هایی است که می خواهیم برش دهیم.

 

خرید اره برقی و اره زنجیری باغبانی

خرید اره برقی و اره زنجیری باغبانی

 

 

هنگام خرید اره برقی چه پارامترهایی را باید در نظر بگیریم؟

1- قدرت محرکه دستگاه: که برقی یا بنزینی هستند و هرچه قدرت یا سی سی موتور بیشتر باشد ، قدرت دستگاه نیز بیشتر است.

 

2- طول تیغه: در صورت لزوم انتخاب کنید.

 

3- وزن دستگاه: اگر زن دستگاه بسیار سنگین باشد ، در هنگام استفاده طولانی مدت منجر به خستگی اپراتور می شود.

 

عامل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد قدرت این ابزار است. مانند بسیاری از وسایل برقی و بنزینی ، نیرو مستقیماً با پشم پنبه و ظرفیت موتور ارتباط دارد. بدین ترتیب در مدل های برقی هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد دستگاه قدرت بیشتری دارد و در مدل های بنزینی هرچه cc دستگاه بالاتر باشد قدرت دستگاه بیشتر می شود.

اره چوبی: این اره به اره دم روباه نیز معروف است و حدود صد سال قدمت دارد و در بیشتر کارگاه های نجاری دیده می شود. آنها به طور گسترده ای برای ساخت جعبه های چوبی استفاده می شود.

 

اره برقی چیست؟

اره برقی با نام لاتین اره برقی یا اره برقی یا گاهی اره برقی یکی از مهمترین و پر کاربردترین ابزار باغ است. این اره از یک موتور و همچنین یک زنجیر دندانه دار ساخته شده است. این زنجیره به دور یک ورق فلز به نام چکش می چرخد.

 

در واقع گشتاور موتور به زنجیر منتقل شده و باعث حرکت آن در اطراف تیغه می شود و در نتیجه برخورد زنجیر با چوب ، عملیات برداشت و برش چوب انجام می شود. به عبارت دیگر ، حرکت زنجیری که دارای تیغه برنده با قدرت یک موتور ، چه سوخت و چه برقی است ، روی صفحه پایه یا تیغه تیغه باعث برش چوب می شود.

 

قطع درختان خشک شده ، قطع درختان جنگل به منظور تهیه چوب ، هرس درختان ، تهیه هیزم از درختان و شاخه ها از جمله موارد استفاده آنها است.

 

تاریخ اره برقی

ایده اره برقی در آغاز هیچ ارتباطی با صنعت اره برقی نداشت و استفاده از آن امروزه نبود. اره برقی برای اولین بار در حدود سال 1930 توسط یک پزشک ارتوپدی آلمانی به نام دکتر برنارد هاین ساخته شد. وی ساز را Ostetome نامید. این ساز زنجیره ای از برندگان کوچک را به هم متصل می کرد. زنجیر توسط اهرم دستی متصل به چرخ دنده به دور تیغه چرخید.

 

در حقیقت ، ایده طراحی توسط دو پزشک اسکاتلندی ارائه شده و در جراحی لگن و برداشتن استخوان از افراد آسیب دیده استفاده شده است. این دو نفر نقش بسیار مهم و رنگارنگی در بهبود ساختار اره برقی و رساندن آنها به شکل فعلی داشتند. این دو برای اولین بار در سال 1926 اره برقی ساختند که از آن برای قطع درختان استفاده می شود. سپس ، در سال 1929 ، اره بنزینی خود را معرفی کردند. یکی از آنها در سال 1926 کارخانه ای در اشتوتگارت آلمان تأسیس کرد تا تعداد بیشتری از این دستگاه ها را تولید کند.

 

پس از انتقال به آمریکای شمالی ، دو شرکت تجهیزات صنعتی ، شرکت McCulloch ، حمل و نقل این دستگاه های جدید را آغاز کردند. در ابتدا وزن آنها به قدری زیاد بود که حتی چرخها نیز برای حمل آنها تعبیه شده بود. جالب است بدانید که آنها آنقدر سنگین بودند که یک نفر نمی توانست با آنها کار کند ، اما دو نفر مجبور بودند با هم از این دستگاه استفاده کنند.

 

از زمان پایان جنگ جهانی دوم ، بهبود آشکاری در طراحی موتور مشاهده شده است و موتورها با پیشرفت صنعت آلومینیوم بهتر می شوند و این دلایل منجر به کاهش شدید وزن این نوع دستگاه ها و حتی احتمال تک بودن می شود. استفاده کنید. برخی از آنها وجود خواهد داشت. با گذشت زمان ، این مزیت منجر به استفاده گسترده و افزایش بهره وری آنها شده است.

 

از برخی جهات ، می توان آنها را به عنوان جایگزینی برای اره دستی و تبرها برای برش و خرد کردن چوب در نظر گرفت. از گذشته تا به امروز این اره ها در اندازه ها و طرح های مختلف در بازار دیده می شوند.

 

لاگرهای حرفه ای معمولاً از اندازه های بزرگ استفاده می کنند. اره های برقی و اره های بی سیم اغلب به استفاده ساده تر محدود می شوند.

 

فناوری جولان در اره برقی با پورت USB !!!!

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، نوعی اره برقی به نام ISAW در بازار مشاهده می کنیم که با اتصال به کامپیوتر از طریق USB کار می کند.

اجزای اره برقی

از نظر ساختاری ، اسکلت و ساختار اره برقی از دو قسمت اصلی ، موتور و واحد برش دستگاه تشکیل شده است.

 

عملیات برش توسط زنجیری با تیغه های کوچک و تیز انجام می شود. بدنه آن شامل موتور ، تجهیزات کنترل و ایمنی و اهرمها است. بیشتر اره های برقی دارای موتورهای برقی (بی سیم) و بنزینی هستند. واحد برش همچنین شامل زنجیرهای برش و چاقو است.

 

موتور اره برقی

اره های برقی دارای موتور بنزینی حدود 30 تا 120 سانتی متر مکعب حجم دارند و البته تک سیلندر هستند. هدف انتخاب موتور دو زمانه با قدرت بیشتر و سرعت بیشتر برای وزن کمتر است. به طور کلی موتورهای دو زمانه به دلیل وزن کم و کارایی بیشتر در چنین ابزاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سوخت آنها مخلوطی از بنزین و روغن است ، بیشتر مخلوط روغن و بنزین به نسبت 1 به 25 است. حتماً راهنمای اره را برای کار با آنها و سوخت گیری بررسی کنید ، زیرا یک عدد صحیح وجود دارد. دامنه قدرت این موتورها از 1.5 تا 8.5 اسب بخار و دور موتور از 3 تا 4 هزار دور در دقیقه است. کاربراتور این موتورها می تواند پوسته یا دیافراگم باشد. مزیت استفاده از این کاربراتورها این است که توانایی کار با اره را در هر موقعیت با توجه به موقعیت نسبت به سطح افقی تضمین می کند.

 

کلاچ اره برقی

کلاچ گریز از مرکز باعث انتقال قدرت موتور به دنده و از آنجا به دنده می شود و البته اتصال کلاچ به میل لنگ موتور مستقیماً انجام می شود و از خود میل لنگ فاصله دارد.

 

کفش های کلاچ با افزایش دور موتور از محور مرکزی دور می شوند و به لبه کلاچ متصل می شوند که خود به زنجیر اره متصل است. این تماس باعث چرخش چرخ چرخ می شود و چرخ دنده ها نیز چرخش چرخش را هدایت می کنند. وقتی دور موتور کاهش می یابد ، کفش ها با فنرهای داخلی کلاچ به جای خود برمی گردند و سیستم انتقال قدرت متوقف می شود.

 

کلاچ گریز از مرکز دارای دو مزیت است:

 

یک عملیات انتقال ایمن خودکار رخ می دهد

دستگاه کم خطر

اره برقی

مدل رینگ

مدل ساده شده

زنجیر اره زنجیری دارای یک مدل ساده از دندانهای پهن است و این دندانهای پهن با زبان گوشواره های زنجیر برخورد می کنند. سطح وسیع آنها باعث می شود تا با تیغه راهنما همسو شوند. زنجیرهای ساده به تاج کلاچ ثابت می شوند ، اما حلقه های حلقه ای اغلب مانند یک چرخ به نظر می رسند و دندانه های زنجیر بین دو چرخ قرار دارند. این رینگ ها گوشواره های زنجیره ای را نگه می دارند و این باعث می شود حرکت زنجیر نرمتر شود و در نتیجه فرسایش کمتری ایجاد شود. برچسب های گوشواره سطح دندان های زنجیره ای را لمس می کند.

 

سوراخ هایی روی سطح رینگ ها گذاشته می شود تا تراشه های چوب از بین بروند. این زنجیره بر روی یک توپ میز قرار می گیرد ، که بر روی تاج کلاچ بریده می شود. عملکرد دندان ها همسو کردن زنجیره حلقوی با کانال تیغه راهنما است.

 

طول اره برقی

در واقع ، مقدار و مقدار برش را نشان می دهد. اگر نمی خواهید از اره حرفه ای استفاده کنید ، باید بدانید که بعضی از اره ها در مقیاس کوچکتر ، بعضی اوقات می توانند چوب های بزرگ و ضخیم را برش دهند ، اما عملیات برش باید دوباره تکرار شود. بسیار مهم است که بدانید برای حفظ ایمنی و همچنین تسهیل کار شما ، طول تیغه باید حداقل 5 سانتی متر از طول قطعه چوب یا تنه درختی که می خواهید ببرید باشد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک قطعه چوب 25 سانتی متری ببرید ، حداقل طول دیسک برش باید 30 سانتی متر باشد.البته در این حالت ، مقدار و مقدار استفاده شما در نظر گرفته شده است.

 

البته اگر از اره حرفه ای استفاده می کنید ، باید طول تیغه را خیلی بیشتر در نظر بگیرید.

از اره داخلی استفاده کنید. بسته به طول سیم و وجود یا عدم وجود پریز برق ، هنوز هم می توان از آنها در فضای باز استفاده کرد. اره برقی با ولتاژ 220 ولت کار می کند و منبع تغذیه آن یک تا سه کیلووات است. وزن آنها می تواند از یک تا هشت کیلوگرم باشد.

 

این نوع اره مخزنی نیز دارد که روغن زنجیری در آن قرار می گیرد. تنظیمات و خدمات مرتبط با واحد برش در این اره نیز مشابه نوع بنزینی است. برای جلوگیری از سردرگمی ، سیم دارای دو شاخه کوتاه است و همچنین از یک سیم متحرک که معمولاً دور قرقره پیچیده می شود ، برای دسترسی به پریز استفاده می کنند.

 

اره بی سیم:

یک باتری با وزن تقریباً زیاد در آن دیده می شود ، بنابراین ابزاری تقریباً سنگین به حساب می آید ، گرچه وزن آن کمتر از نمونه بنزینی است. این دستگاه توسط باتری قابل شارژ تغذیه می شود و قابلیت جابجایی و جابجایی مجدد را دارد و استفاده از آن در واقع به زمان شارژ باتری بستگی دارد. اگرچه این اره گران است اما قدرت کمی دارد و در درختان کوچک و هرس استفاده می شود.

 

بهترین مارک اره برقی:

بهترین مارک اره برقی موجود در بازار امروز برند Steele است که یک برند آلمانی است. این اره ها با استفاده از آخرین فن آوری ساخته شده اند. از مزایای خرید این برند ده سال خدمات پس از فروش آن است. شرکت آلمانی بوش اره های بنزینی با کیفیتی را نیز ارائه می دهد و با مارک استیل رقابت می کند اما متاسفانه محصولات بوش در ایران قرار ندارند.

 

خوب است بدانید که بوش اره برقی با کیفیت تولید می کند و اره های مختلفی را با طول و مقاومت مختلف زنجیره ای ارائه می دهد. تیغه های آنها معمولاً از کروم ساخته می شوند و دلیل استفاده از آن مقاومت زیاد در برابر خوردگی و فشار است. اره های این شرکت آلمانی از مزیت سرعت بالا و سهولت کار هنگام برش تنه درخت برخوردار هستند.

 

مارک های معروف بین المللی در این زمینه فعالیت می کنند که برخی از آنها در کشور مورد علاقه ما ایران واقع شده اند. کاربران گرامی با توجه به نیاز و بودجه خود می توانند خرید کنند. برخی از این شرکت ها عبارتند از:

 

آشتیل

SKN

ماکیتا

رونیکس

هیوندای

کرون

آنها رهبران بازار در زمینه اره برقی هستند.

 

اره زنانه

این در واقع یک اره کوچک است که به یک دسته بلند متصل شده است. دسته آن در دو مدل دیده می شود ، یکی ثابت و دیگری تلسکوپی. دلیل وجود آن دسترسی به شاخه های بالاتر و غیرقابل دسترسی است. به آنها کاتر نیز گفته می شود.





:: بازدید از این مطلب : 954
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: